Φιντείας

Κομίζω γλαύκα εις Αθήνας... Carry coals to Newcastle...

Η Φωτό Μου
Όνομα:
Τοποθεσία: Thessaloniki, Greece

Πέμπτη, Αυγούστου 07, 2008

zkeramid, Peter Pan κι απροσδόκητη δημοσιότητα

Διάλεξα το όνομα "Φιντίας" για το blog που έφτιαξα πριν από λίγα χρόνια για προσωπικούς λόγους εκείνου του καιρού.
Το ότι όμως επέλεξα να το γράφω σκοπίμως ανορθόγραφα, δηλαδή "Φιντείας" ή "Finteias" τελικά μου βγήκε σε καλό, όπως προέβλεψα. Δεν μένει παρά να θέσει κάποιος στη Google ως keyword τη λέξη "Φιντίας" και θα προκύψουν αρκετά αποτελέσματα.
Θέτοντας την ίδια λέξη ανορθόγραφα, δηλαδή "φιντείας" ή "finteias" θα προκύψουν μόνον όσα αφορούν αυτό το blog.

Σήμερα, λοιπόν, κάνω την αναζήτηση και ξάφνου βλέπω το όνομα του blog σε σελίδα της εφημερίδας "Ελεύθερος Τύπος" (31-Μαΐου-2008) στη διεύθυνση αυτή και στο θέμα με τίτλο "Νεραϊδόσκονη στα… blogs".
Αφορμή για την απροσδόκητη δημοσιότητα στάθηκε ένα σχόλιο που είχα κάνει σε παλαιό post του φίλου και συμπλόγκερ zkeramid, ο οποίος αποτελεί τον blogger αναφοράς για το θέμα.
Η αρθρογράφος, ψυχολόγος, όπως αναγράφεται, κάνει μια αναφορά στο σύνδρομο Πήτερ Παν με τρόπο που σίγουρα χαρακτηρίζεται σοβαρός και φυσικά αποφαίνεται, κατά προφανή τρόπο, απαξιωτικά για την όλη κατάσταση. Βεβαίως, δεν χωρά αμφιβολία για το ότι η άρνηση ανάληψης ευθυνών είναι κάτι απαξιωτικό και απευκταίο.
Η αρθρογράφος υποστηρίζει ότι ο zkeramid αποποιείται την ύπαρξη του συνδρόμου στον εαυτό του και ότι..."παινεύεται για τον εξελιγμένης έκδοσης εγκέφαλό του".
Είναι σωστό ότι ο zkeramid αρνείται ότι πάσχει από το σύνδρομο, αλλά δεν νομίζω ότι...παινεύεται.
Γνωστός για το ευρηματικό χιούμορ του (κάποτε παρεξηγήσιμο) ο zkeramid νομίζω ότι παρερμηνεύθηκε και συγκαταλέχθηκε σ' αυτούς που πεισματικά αρνούνται να ωριμάσουν.
Μια προσεκτική ανάγνωση της ανάρτησης, που έγινε αιτία παρεξήγησης, θα δείξει το αντίθετο αποτέλεσμα.
Περιληπτικά μιλώντας, θα έλεγα ότι ο zkeramid αποδέχεται πλήρως το πέρασμα του χρόνου με την επακόλουθη μείωση των σωματικών ικανοτήτων και αντιπαραθέτει την ανάπτυξη του εγκεφάλου (πνεύματος, νοός, σκέψης ή όπως αλλιώς θέλετε) σε πείσμα του γήρατος και του χρόνου, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει την εθελοτυφλία για τη σταδιακή έκπτωση το σώματος.

Σε ό,τι αφορά το δικό μου σχόλιο και το πώς αντιλήφθηκα γενικότερα την ανάρτηση αναφέρω τα παρακάτω:
α.) η νεανικότητα του πνεύματος είναι μια μάλλον ευρεία έννοια και δεν θα πρέπει επιπόλαια να ταυτίζεται αποκλειστικά και μόνον με την ανευθυνότητα. Νεανικότητα σημαίνει και διάθεση για μακρινούς στόχους, δημιουργικότητα, τόλμη, αντίσταση στην κόπωση.
β.) πολλές φορές η ωριμότητα ταυτίστηκε, εσφαλμένα έστω, με τη μιζέρια, την καχυποψία, τη φιλοχρηματία, ακόμα και τον πεσιμισμό. Επειδή γενικότερα η έλλειψη νεανικού ενθουσιασμού και συναισθηματικών εκφράσεων, για ορισμένους χαρακτηρίζουν τον ώριμο άνθρωπο, αρκεί ο τελευταίος να είναι σωστός στις οικονομικές του εκκρεμότητες, το άλλο πρόσωπο της ωριμότητας δεν φαίνεται να αφήνει πολλά περιθώρια για τη χαρά στη ζωή.
γ.) προσεκτική αξιολόγηση απαιτείται προκειμένου κάποιος να αποφανθεί για μια κατάσταση πριν την χαρακτηρίσει παθολογική, ειδικότερα στον χώρο των ψυχικών εκδηλώσεων και της συμπεριφοράς. Όπως τόσο ο υπερθυρεοειδισμός, όσο και ο υποθυρεοειδισμός αποτελούν παθολογικές καταστάσεις, με τον ίδιο τρόπο τόσο η ανευθυνότητα, όσο και η οριστική παραίτηση από χαρές που δεν μετρώνται οικονομικά δεν θα άξιζαν το ίδιο όνομα;
δ.) όταν έγραφα "...το σωματικό ερείπιο είναι οφθαλμαπάτη" αναφερόμουν στη μοναδική και φυσιολογική αντίσταση που μπορεί να αναπτύξει κάποιος έναντι της φθοράς του χρόνου και που είναι η νεανικότητα του πνεύματός του, χωρίς αυτό να σημαίνει ταύτιση με την ανευθυνότητα.
ε.) απόψεις μου περί της ανευθυνότητας μπορεί κάποιος να διαβάσει στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση με τίτλο "Περί ελευθερίας". Σε παλαιότερη ανάρτηση, έκανα λόγο για την Αυτοαπασχόληση που είναι άλλο ένα χαρακτηριστικό των ώριμων ληξιαρχικά ανθρώπων, που μπορεί να αυτοσυντηρούνται, αλλά να έχουν οδηγηθεί σ' έναν άκρως καταναγκαστικό εξανδραποδισμό κάθε ξεγνοιασιάς κι αυτό να θεωρείται ωριμότητα.

Πολλά ακόμα θα μπορούσαν ν' αναφερθούν για τα δυσάρεστα επακόλουθα που προκύπτουν, όταν κάποιος προκειμένου ν' αποφύγει το κακό του ενός πόλου, καταλήγει στο κακό του αντιθέτου.

Οι χριστιανοί ας θυμηθούν:
"άφετε τα παιδία και μη κωλύετε αυτά ελθείν πρός με των γαρ τοιούτων εστίν η βασιλεία των ουρανών" (Ματθ. ΙΘ, 14)

Οι αντιθεϊστές ας διαβάσουν τον Νίστε στο έργο του "Τάδε έφη Ζαρατούστρα" για την τρίτη μεταμόρφωση του πνεύματος, που είναι το παιδί.
"Αθωότητα είναι το Παιδί και λησμονιά, ένα ξαναρχίνισμα, ένα παιχνίδι. Ένας αυθόρμητα στροβιλιζόμενος τροχός, μια πρώτη κίνηση, ένα άγιο Ναι."

Οι διανοούμενοι μπορούν να ανατρέξουν στο παρακάτω βιβλίο:

ΓΙΟΧΑΝ ΧΟΥΪΖΙΝΓΚΑ

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ
ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
(HOMO LUDENS)


Υ.Γ.: Για τον zkeramid, θα πω ότι από χρόνια τον έχω ξεχωρίσει ως άνθρωπο με ιδιαίτερη ευφυία, εργατικότητα και υπευθυνότητα.